توصیه‌های اختصاصی برای نمایندگان علمی جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا

این توصیه‌ها مربوط به نمایندگان علمی شرکت‌ها می‌شود. با رعایت هرچه بهتر آن‌ها، احتمال شیوع ویروس کرونا را با کاهش رو به رو کنیم.

توصیه‌های اختصاصی برای نمایندگان علمی جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا

این توصیه‌ها مربوط به نمایندگان علمی شرکت‌ها می‌شود. با رعایت هرچه بهتر آن‌ها، احتمال شیوع ویروس کرونا را با کاهش رو به رو کنیم.

توصیه‌های اختصاصی برای نمایندگان علمی جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا

» به عنوان نماینده شرکت، لازم است از اطلاعات کافی در ارتباط با “توصیه‌های عمومی پیشگیری از ابتلا به کرونا” و “پیشگیری از ابتلا به کرونا در شرکت” برخوردار باشید. لذا قبل از مطالعه متن زیر، متن قسمت‌های نامبرده را مطالعه بفرمایید.

» حتما قبل از خروج از محل کار یا منزل، پس از بازگشت از ماموریت چه به منزل و چه به محل کار و همینطور در طول روز، دست‌ها را به طور مرتب (حداقل هر یک تا دو ساعت یک بار) با استفاده از آب و صابون شستشو داده یا با مواد ضدعفونی‌کننده الکلی، ضدعفونی کنید.
حتما ماده ضدعفونی‌کننده را در ویزیت یا سفر همراه خود داشته باشید و پیش از واردشدن به محل ویزیت و پس از آن دستان خود را ضدعفونی کنید.

» اگر در محل‌های پر رفت و آمد حضور دارید (همانند وسایل حمل و نقل عمومی چون هواپیما، فرودگاه از جمله سالن انتظار، اتوبوس ترانسفر به هواپیما، لابی و آسانسور هتل‌ها) حتما از ماسک‌های respiratory یا همان ماسک‌های تنفسی مثل ماسک‌های “سری N” (یعنی N95، N99) یا FFP استفاده نمایید (لطفا “دستورالعمل صحیح استفاده از ماسک” را مطالعه بفرمایید).
درصورتی‌که نوع دریچه‌دار (یا به صورت مصطلح فیلتردار) ماسک را در اختیار داشته باشید بهتر است؛ چراکه دریچه‌های موجود بر این نوع ماسک‌ها (دریچه‌های یک‌سوکننده هوا)، جریان هوا را از داخل به خارج ماسک تسهیل می‌کنند و از این طریق به کاهش رطوبت داخل ماسک و همچنین تخلیه سریع‌تر و راحت‌تر هوای بازدم کمک می‌نمایند.

» مطب، مراکز درمانی-بهداشتی و بیمارستان‌ها هم جزء مکان‌های پر رفت‌وآمد محسوب می‌شوند، لذا حتما از ماسک‌های respiratory یا همان ماسک‌های تنفسی مثل ماسک‌های سری N (N95، N99) یا FFP استفاده نمایید؛ درهنگام ملاقات با پزشکان، ارائه این توضیح که با وجود احساس سلامتی خود، با توجه به دوره کمون بیماری، این ماسک به منظور ایمنی اساتید از ابتلا زده شده است، ضرورت دارد.
با این توضیح خاطرنشان بفرمایید که علاوه بر اهمیت سلامتی شما، استفاده از این ماسک به منظور ایمنی اساتید نیز هست.

» در صورتی که با وجود رعایت همه اصول بهداشتی، مجبور به دست‌دادن با پزشکان بودید، تا زمان اتمام ویزیت و ضدعفونی‌کردن یا شستن دست‌ها، از تماس دست با صورت و موی خود (روسری در مورد خانم‌ها) خودداری کنید.

» حتما توجه کنید چنانچه در ویزیت‌ها به طور مداوم از برخی وسایل مثل خودکار استفاده می‌کنید که امکان استفاده توسط مخاطب را دارند و مجدد به شما برگردانده می‌شوند، آن‌ها را قبل از قرار دادن در کیف شخصی خود ضدعفونی کنید (البته دقت کنید که این کار جلوی پزشک انجام نشود و پس از خروج از اتاق این کار را انجام دهید). قبل از ضدعفونی‌کردن (به طوری که مطمئن شوید تمام سطح خودکار یا وسیله با مایع ضدعفونی‌کننده پوشیده شده است)، آن را داخل کیف خود قرار ندهید. در صورتی که امکان لک شدن وسیله با اسپری ضدعفونی‌کننده وجود دارد، از دستمال تمیز برای پاک کردن قطرات مایع ضدعفونی‌کننده استفاده کنید.

» در صورت وجود هرگونه علامت عفونت دستگاه تنفسی که در قسمت “توصیه‌های عمومی” توضیح داده شده است، این مسئله را به سرعت با مدیر مستقیم خود در میان بگذارید.

با توجه به اینکه در دستورالعمل‌ها استفاده از دستکش صرفا به افرادی که با بیماران مبتلا سر و کار دارند توصیه می‌شود، بنابراین اجباری در استفاده از دستکش در ویزیت‌های روزمره نیست؛ ضمن اینکه در بیمارستان‌ها، بخش‌های مرتبط با بیماران مبتلا به COVID-19 قرنطینه هستند و اجازه ورود عموم از جمله نمایندگان علمی به این بخش‌ها داده نمی‌شود.
بنابراین رعایت اصول بهداشتی، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون و استفاده از ماده‌های ضدعفونی‌کننده کافی است و می‌تواند احتمال آلوده‌شدن به این ویروس را تا حد قابل ملاحظه‌ای به حداقل برساند.
اما اگر در محیط بسیار شلوغی (مثل بیمارستان‌های عمومی و پر ازدحام یا وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو یا اتوبوس در ساعات شلوغ) حضور دارید، می‌توانید از دستکش استفاده کنید.
حتما توجه شود که برای به‌حداقل‌رساندن امکان انتقال آلودگی، از تماس دستکش با صورت، کیف یا لوازم شخصی خودداری کنید؛ در ضمن بعد از هر ویزیت دستکش را دور بیندازید.

استاپ کرونا چیست؟!

استاپ کرونا عنوان وب سایتی است که سعی دارد تا تا با آگاه سازی هر چه بیشتر افراد مختلف جامعه، میزان گسترش ویروس کرونا، در سطح جامعه را کاهش دهد یا محدود کند.
استاپ کرونا وب سایت مرجع و علمی ویروس کرونا است. اخبار، آموزش‌ها و مقالات پیرامون ویروس کرونا را از استاپ کرونا دنبال کنید.

آغاز فاز سوم تحقیقات بالینی یک دارو در بیماران کروناویروس 2019

شرکت گیلیاد دو مطالعه فاز سوم بالینی را برای داروی تحقیقاتی ضدویروسی خود، با نام رمدسیویر (Remdesivir) در بزرگسالان مبتلا به بیماری COVID-19 شروع کرد.

تلاش یک شرکت بیوتک دیگر برای ساخت واکسن کروناویروس

رقابت برای کشف واکسن برای کروناویروس ووهان یا همان SARS-CoV2 ادامه دارد و حالا شرکت کوچک بیوتکنولوژی Novavax چهارشنبه اعلام کرد که …

در جستجوی درمان و واکسن برای بیماری کرونا 2019

در حال حاضر واکسن یا دارویی برای پیشگیری از ابتلا یا درمان COVID-19 در دسترس نیست. داروها و واکسن‌ها در فاز تحقیقاتی هستند و مجوز ورود به بازار دارویی را ندارند.

تحقیقات یک واکسن کروناویروس وارد مرحله بالینی شد

شرکت Moderna، اولین ویال واکسن کروناویروس خود، mRNA-1273 را به انیستیتوی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) فرستاده است.

دستورالعمل استفاده صحیح از ماسک جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا

دستورالعمل استفاده صحیح از ماسک جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا

توصیه‌های عمومی در محیط کارجهت جلوگیری از ابتلا به کرونا

توصیه‌های عمومی در محیط کارجهت جلوگیری از ابتلا به کرونا

پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط آشپرخانه

پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط آشپرخانه

 توصیه‌هایی برای نگهبانان در زمان کار جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا

 توصیه‌هایی برای نگهبانان در زمان کار جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا

زباله‌ها را چگونه جمع آوری کنیم تا به کرونا مبتلا نشویم

زباله‌ها را چگونه جمع آوری کنیم تا به کرونا مبتلا نشویم

orchidpharmed
twitter
instagram
aparat

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت زیست ارکید فارمد است | © ۱۳۹۸ . جهت برقراری ارتباط با ما می‌توانید با ایمیل stopcorona@orchidpharmed.com در تماس باشید.

telegram
twitter
instagram
aparat
orchidpharmed
cinnagen
stopcorona

تمامی حقوق این وب سایت
متعلق به شرکت زیست ارکید فارمد است | © ۱۳۹۸

جهت برقراری ارتباط با ما می‌توانید با ایمیل stopcorona@orchidpharmed.com در تماس باشید.